balkan.reismee.nl

Feestjes in Banja Luka, Bosnie en Herzegovina

Banja Luka

Banja Luka is een vreemde stad. Alle 16 moskees zijn tijdens de Bosniƫ oorlog opgeblazen. Opgeruimd staat netjes. Trouwens, moskees zijn hier helemaal niet meer nodig, er is geen moslim meer te bekennen, die zijn toch allemaal vermoord of gevlucht. Een keurig staaltje etnische zuivering, zou ik zeggen. Maar gelukkig staat de orthodoxe kathedraal er wel mooi bij, net gerenoveerd, met een paar duizend watt verlichting eromheen, midden in een strak groen gazonnetje dat dagelijks gesproeid, aangeharkt en gladgestreken wordt. *

Feestje

In Banja Luka is net het kampioenschap rafting begonnen, dus ik beland precies in een feestje. Nu houden mensen op de Balkan zowieso wel van feestjes, in bijna elke stad waar ik tot nu toe geweest ben belandde ik 'toevallig' in een feestje. In de hoofdstraat staat een podium met life muziek, een reggae bandje staat daar snoeihard de hele avond lekkere muziek te maken. En aan het einde van de hoofdstraat is een gezellig parkje waar ik de volgende dag de halve dag lig te slapen. Want in een halve dag had ik de stad ook al wel gezien.

voor de toeristen...

Banja Luka is, op de belachelijke hoeveelheid mooie vrouwen na, niet zo'n interresante stad. Wel aardig om de ruines van de moskees te zien of om naar het Servisch Nationaal Museum te gaan, te feesten in 1 van de discotheken, in het park rond te hangen, of te shoppen in de hoofdstraat.

* https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie

FRED

Ik heb er 4 maanden gewoond. Kennen jullie de Grand-Prix bar aan de Negoseva, met Dusko en Maja?

Max

@Banja Luka is een vreemde stad...]] Wat onzin!150.000 Serviƫrs werden verdreven alleen uit Sarajevo en 50.000 vluchtelingen zijn in Banja Luka.Dit artikel slaat nergens op.

Lazar

Wim Stal

Wat een walgelijk artikel van "Geert", is dit Geert Wilders? Waarom anoniem zonder achternaam? Naar mijn mening voelt de schrijver aan dat zijn artikel het daglicht niet kan verdragen.
Een laakbare mentaliteit om de oorlog te verheerlijken door de loftrompet te blazen omdat alle moskeeƫn zijn verwoest door oorlogsgeweld en er wel een christelijke kathedraal staat. Geert blijkt uit dit artikel een voorstander van etnische zuivering te zijn.

Bas Meuleman

ā€œMooi staaltje etnische zuiveringā€
Geert je bent niet goed wijs in je hoofd. Ga een museum bezoeken over etnische zuivering(bv holocaust) en schaam je daarna diep en probeer in het reine te komen met jezelf!

fali

Schaam je diep geert! Bizar dat er mensen zoals jij rondlopen op deze wereld. Psychopathisch, narcistisch, racistisch, nazistisch, ik heb er geen woorden meer voor. En wij maar denken dat Hitler dood is. Nou nee hoor, zijn idealen leven voort, dankzij mensen zoals jij!

bosna rooien

Je moeder moeten ze opruimen!

Moslim

Vieze racist geert! Zal wel wilders zijn of aanhanger!

Britta

Wat een eng artikel dit.