balkan.reismee.nl

Podgorica - Montenegro

De Russische brug en de Servische jeugd 'Hollandski, Hollandski, Amsterdam, Marihuana. yes yes'

Min of meer uit noodzaak beland ik in Podgorica, de hoofdstad van Montenegro. Podgorica is eigenlijk helemaal geen mooie of boeiende stad. Een hoge brug, betaald door de Russen, torent boven de stad uit. Onderaan deze brug verzamelt zich de jeugd van Podgorica die geen geld heeft voor terrasjes en clubs. Het zijn er minstens 50, ze vermaken zich hier met roken, goedkope wijn drinken en kletsen met hun vrienden. In Nederland kun je beter met een grote boog om zon groep heen lopen, maar hier hoeft dat niet. Loop er opaf, stel jezelf voor en je hebt gegarandeerd een geweldige avond. Steve, de eigenaar van het Hostel in Podgorica gaat hier regelmatig heen om te kletsen met de jeugd en deze avond ga ik met hem mee. Wat een geweldige lui! Binnen vijf minuten ben je deel van de groep. Ik schud minstens 25 verschillende handen. We hebben gesprekken over muziek, school, politiek, voormalig Joegoslavie, socialisme, vrijheid, relaties, sex en natuurlijk.. drugs ( 'Hollandski, Hollandski, Amsterdam, Marihuana. yes yes' ). Drie en een half uur later en 20 vrienden rijker gaan we terug naar het hostel. Dit was de leukste en meest boeiende avond van de hele reis.

Op deze blog vind je nog meer mooie verhalen over Montenegro en over Steve's hostel :-).