balkan.reismee.nl

Budva, Montenegro

Man is born tired en lives to rest.

'man is born tired en lives to rest' is een van de tien geboden van de montenegrijnen. Ik kan me heel snel aanpassen aan levensstijl van de Balkan. Wat bedoelt was als een actieve en culturele reis bestaat grotendeels uit : strandliggen, cevapi eten, rakija drinken en BBQen.

Ik ben in Budva. Budva is DE badplaats van montenegro. Eigenlijk is het strand oerlelijk, maar als je even doorloopt ten noorden van de oude stad kom je terecht in een kleine baai met een mooi zandstrand en kraakhelder water. Hier heb ik de afgelopen twee dagen gezeten. In Budva houden ze van feestjes. Op woensdagmiddag vier uur staat het strand van Budva vol met dansende mensen en dreunt de Servische muziek over het water.

Vissen met de buurman

Vandaag ga ik vissen met de buurman. Het veel te knappe meisje van het hostel heeft dat voor ons (ons = een paar mensen uit het hostel) geregeld . We komen om 11 uur 's morgens binnen bij de buurman en worden eerst getrakteerd op een shot Rakija. Even later dobberen we op het water van de Adriatische zee langs de schitterende kust van Montenegro. We vangen de hele dag niets, maar ja, daar ging het natuurlijk ook niet om. We hebben Rakija gedronken, vlees gegeten, in de zon geluierd en in het Duits/engels/servisch met elkaar gepraat en gelachen. En DAAR gaat het om op de Balkan. 's avonds gaat de BBQ weer aan in Hippo Hostel.

Opnieuw neem ik me voor morgen toch echt te vertrekken uit Budva en meer te gaan reizen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!