balkan.reismee.nl

Baai van Kotor, Montenegro

Wil je Balkan-style gastvrijheid meemaken? Ga dan naar Montenegro, neem de bus naar Tivat en bel hostel ANTON. Ze komen je ophalen, tillen je koffers naar boven, zetten je neer in de lounge, koken het beste plaatselijke gerecht en bieden je de hele dag lekkere turkse (sorry, Montenegrijnse) koffie aan. Je hebt vanaf de lounge een schitterend uitzicht over de baai van Kotor. Het paradijs is nog niet helemaal af, maar straks kun je ook in het zwembad gaan liggen. En vergeet dan niet eerst een ijskoud Nikcisco biertje te pakken uit de buitenbar.

De avond waarop ik aankom in dit paradijsje zijn er nog niet zo veel mensen. Maar de volgende dag zit de lounge vol met leuke mensen. Alle vooroordelen worden weer eens bevestigd. De Duitsers drinken echt de hele dag bier ende Amerikanen zijn allemaal spontaan en vlot gebekt . Maar ook ongelooflijk oppervlakkig en volledig echocentrisch. Ik heb geen van hen kunnen betrappen op het bezit van enige vorm van karakter. Alles is ameeeezing en goooordjus. (en alle Nederlanders generaliseren altijd).

De volgende dag ga ik met de Duitsers naar Herceg Novi om door de baai te gaan kayaken. Maar net als we willen gaan kayakenbegint het te regenen. Dus eindigen we na veel te veel cevapi (worstjes), servische salade, ijs en natuurlijk pivo (bier) voldaan en moe in het hostel.

Na nog twee dagen Kotor bezoeken, strandliggen in Sveti Stefan en koffie en pivo drinken in de lounge ga ik op weg naar Budva. Dat gaat zo:loop om 12 uur naar de bushalte en wacht tot er een bus komt die de goede kant op rijdt, t kan een uur duren, of 5 minuten, wantniemand weet hier precies wanneer de bus nu eigenlijk rijdt.Zo raak langzaam gewend aanBalkan-style reizen.

Van alles over kotor hier: Kotor - Montenegro (Nederlandstalig)

Of op Wiki: Kotor - Montenegro

Reacties

Reacties

christiaan

ik hoor het al, de hele dag in de goordjez crne gore ameejzing cevapcici eten en pivo en vino en kavo trinken. Laat me raden: burek bij het ontbijt. Als je je snor laat staan, kan je incognito naar Sarajevo.

Carla

Geert klinkt allemaal echt ontzettend gaaf. Als ik dit lees krijg ik ook weer de kriebels!
Veel plezier nog en zie je volgende verhaal wel weer :)
xx Carla

Nañno

Dobar dan Geert! Kako ci? Dobro?

Niks teveel gezegd over voormalig Joegoslavie toch?

Neem nog wat leuke muziek mee en pas op voor de verschrikkelijk mooie vrouwen met name in Novisad :-)

Sretan put!

liesberth

Ben net een week terug na Budva, Kotor en Dubrovnik. Vooral Kotor vond ik heerlijk adembenemd mooi en heerlijk relaxed in tegenstelling tot het overvolle Dubrovnik.Maar ze vertelden me dat het seizoen in Dubrovnik later begint. Doe in Kotor de groetjes aan Anicka,ze verkoopt kettingen bij de grote kerk en spreekt goed Duits. De kaart van de bollenvelden komt eraan.

Mirella

Wat een heerlijke berichten weer! Ik ga volgende week 1 oktober weer... can't wait!

Liefs Mirella

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!